Wednesday, July 11, 2012

Ya Marhaban




السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


Marhaban ya marhaban. Penah dengar ikut-ikut mcm tu je la.. ermm sedihkan... Kali ni diberi peluang.. Peluang yang agak berat juga la yang diambil. Tapi x salah untuk mencuba dan praktikan. Insha Allah aku akan mewakili KPT utk pertandingan Marhaban sempena Menyambut Ramadhan. ;p

Bermulanya cerita tiba-tiba bole nak msuk pertandingan ni berlaku secara tidak sengaja. Maybe terpanngil untuk ke sana. Wallahualam. Hari ujibakat nasyid - marhaban KPT aku saja2 turun nak tengok ramai ke idak. alih2 aku dipanggil. Hehe. tanpa segan silu terus je la nyanyi. hahaha lagu saujana keluarga bahagian lak tuh. kikiki.

Esoknya dapat kol. terpilih. haha.. mmg la terpilih klau dah pergi ujibakatnya x sampai 10 org. apapun tahniah juga la pada diri sendiri dan yang lain.Bermula la lathian. sehingga hari ini yang ada cuma 4 ORANG.. sedihkan syabas utk group perempuan kita cukup la kumpulan tu . siap hantar 2 lagi nasyid dan marhaban.

Apa yang aku nampak kat sini mungkin kurangnya promosi atau lebih keras skit kesedaran. :) Xpa kita berfikiran positif. Maybe kebanyakan sibuk dengan kerja. Tapi bagi aku apa salahnye turun. secara x langsung kita bole berselawat dan memartabatkan lagi ISLAM. tegur klau aku salah. sedih sedar skit. patut aktiviti2 yang mcm ni patut kita join..hmm latihan pun fleksibel. 2 jam je pun. dunia kita kejar akhirat kita tinggal..JANGAN.. nauzubillah...

Perjuangan mesti diteruskan.. walaupun kini tinggal 4 kena cari lagi sekurang2nya 2 org. minimum untuk bertanding. klau x dapat nak bertanding pun xpa la. sekurang2nya aku dapat ilmu yg bole dimanfaatkan.
:))



TQ, kerana meninjau!

2 comments:

  1. Tahniah Abe, insan terpilih dalam ramai2 staf muslim KPT. Suara sedap tu.

    ReplyDelete
  2. Hehe..boss.. Alhamdulillah..suara biasa2 jer... nak dpt lenggok Masya Allah... payah tp itulah yg jadi lagi semangat..hihihi

    ReplyDelete

tinta sname